Prečo konzumovať celozrnné obilniny?

Obilniny sú v dnešnej dobe veľmi známou potravinou, veď napokon už naši predkovia ich poznali. Zatiaľ však veľmi malé percento populácie ukrýva v svojich potravinových zásobách obilniny vo forme celého zrna. Prečo by tam mali byť? Aké sú ich prínosy? Čo všetko dokážu?

Obilniny sú v dnešnej dobe veľmi známou potravinou, veď napokon už naši predkovia ich poznali. V špajzi bežného človeka ich nájdete či vo forme múky, chlebíka, vločiek alebo cestovín. Zatiaľ však veľmi malé percento populácie ukrýva v svojich potravinových zásobách obilniny vo forme celého zrna. Prečo by tam mali byť? Skúste zasadiť do zeme celé zrno, múku, vločky, cestoviny a chlebík. Ktoré z toho vám prinesie úrodu? Jedine zrno. Takisto je to aj v našom tele. Keď pridáte túto kráľovskú potravinu do svojho jedálnička, pozitívna spätná väzba príde veľmi rýchlo. Naši predkovia používali zrná denne, no z jedálnička moderných ľudí úplne vymyzlo. Vplyv má na to hlavne pohodlie, no takisto extrémne výživové smery, ako sú paleo dieta, ketónová dieta, či atkinsonová dieta.

Prečo konzumovať celozrnné obilniny?

Najväčším prínosom celozrných obilnín je, že sú komplexným zdrojom sacharidov, t.j. zdrojom energie pre naše telo a myseľ. Pozrite sa napr. na takého koňa, na jeho krásu a energiu. V jeho kŕmidle však nenájdete zemiaky alebo mlieko. Nájdete tam celé zrno. Ak chcete získať pre svoje telo viac energie, určite siahnite po tejto potravine

Celé zrná sú zložitými sacharidmi, t.j. ich energia sa uvoľňuje to tela postupne a rovnomerne. Tým predchádzate výkyvom hladiny cukru v krvi, čo je pre naše telo veľmi dôležité a slúži ako prevencia kardiovaskulárnych ochorení, cukrovky či iných civilizačných ochorení. Okrem toho, nebudete po nich tak rýchlo hladní, ako po konzumácii jednoduchých cukrov.

Nielen že sú komplexnými sacharidmi, no zrná sú celkovo komplexnou potravinou. T.j. dávajú nám všetky makro aj mikro zložky potrebné pre naše telo. Okrem cukrov sú zdrojom bielkovín, telu prospešných tukov, vitamínov a minerálov.

Zrno nesie v sebe život, dokáže naklíčiť. A životná energia dnes chýba veľmi veľa ľuďom. Je to práve preto, že konzumujeme veľa "mrtvých potravín" a malo "živých". Nečudo, že sú potom ľudia stále unavení.

Celé zrná majú veľmi nízky glykemický index.

Celozrnné obilniny sú najlepšou potravinou pre našu slezinu. Aby naše zdravie fungovalo, zdravá slezina je základom. Zrná majú prirodzene sladkú chuť a vyživujúcu energiu a to robí práve tomuto orgánu veľmi dobre.

Ďalším dôležitým faktom je ich schopnosť rozbíjať nánosy v hrubom čreve. Celé zrno je najsilnejšou potravinou na ich očistu, častokrát nazývaných aj metlou. Jedine oni dokážu „pozametať“ bordel, ktorý sme si v tele vytvorili svojim stravovacími návykmi.

Prečítajte si, ako si urobiť očistu hrubého čreva. Celozrnné obilniny sú najzdravšou formou očisty a zároveň aj najzdravšou formou „diéty“. Ak potrebujete schudnúť zopár kíl, nemusíte urobiť nič iné, iba si pridať do jedálnička celé zrno. To sa postará o menšie číslo vašich nohavíc.

Neobsahujú cholesterol a väčšina z nich ani lepok.Čo patrí medzi takéto obilniny? Špalda, raž, ovos, pohánka, pšenica, pšeno, quinoa, amarant a iné... Na výber máte naozaj z veľkej škály.

Prečítajte si Ako variť obilniny.

Rada na záver

Zaraďte si celé zrno do jedálnička aspoň 1x denne, pozitívny vplyv ucítite veľmi rýchlo.

Ďalšie články v kategórii

Strava

Pečeň

Na Slovensko máme aktuálne jar a my by sme tomu mali prispôsobiť aj naše stravovanie. Na jar všetko ožíva, prebúdza sa. Prichádza nová energia. Aj keď to teraz vyzerá vo svete presne naopak, verím, že príde veľké prebudenie. Obdobie jari patrí z pohľadu čínskej medicíny pečeni. Čo to znamená pre nás, že je k jari priradený orgán pečene? Prečítajte si v článku.

Kategória
Strava
11.5.2020
Čítať ďalej→

Očista - áno alebo nie?

Častokrát sa ma ľudia pýtajú, či si robím očistu, keď sa tak zdravo stravujem a áno, robím. Dokonca nie jednu, ale niekoľko. Prevediem vás očistou podľa pentagramu, ktorú ma pred niekoľkými rokmi naučil známy a je rozhodne jedna z najlepších. Aké pravidlá treba pri nej dodržiavať a ako postupovať? Čítajte ďalej.

Kategória
Strava
16.4.2018
Čítať ďalej→

Učím sa od najlepších
odovzdávam to najlepšie

Akreditovaný terapeut metódy Cesta
Conscious company ltd., UK
Inštruktor jogy 1. kvalifikačného stupňa
Európska jogová akadémia, SR
Terapeut tradičnej čínskej medicíny
Akadémia tradičnej čínskej medicíny
Plant-based nutrition certificate program graduate
T. Colin Campbell Center for Nutrition Studies, eCornell, USA
Môj hlad po poznaní je neutíchajúci. Okrem vyššie uvedených certifikovaných programov som absolvovala stovky kurzov v oblasti seba rozvoja a zdravia. A stále absolvujem. V minulosti som tiež pracovala vo farmaceutickom priemysle, kde som mala možnosť vzdelávať sa u viacerých uznávaných lekárov v oblasti gynekológie, urológie, imunológie a dermatológie. Svoje poznatky som následne odovzdávala na mnohých konferenciach a prednáškach pre odbornú verejnosť.
Systemické konštelácie
Počatie a gravidita v čínskej medicíne
Nutričné poradenstvo a výživa
Tantra a zdravá sexualiita
Telové odzbrojovanie
Master lover online course
Self cervix, Being a lover
Kurzy Yoni masáž, Lingam masáž, Yoni vajíčko
Kurzy Ženská ejakulácia, Ženský orgazmus, Bondage, Vaginálne mapovanie a odzbrojovanie
Trauma release
Zdravé varenie - Makrobiotika, vegánska, vegetariánska a raw strava, strava podľa 5 elementov
Alternatívne smery - homeopatia, ajurvéda, meditácie, fytoterapia, naturopatia, očistné metódy, smiechoterapia, muzikoterapia
Masážne terapie - Reflexná terapia, su-jok terapia, shiatsu
Biológia ľudského tela a anatómia
Ženské semináre
Pobyt v tme
Mindfullness, Osho meditácie
Samovzdelávanie